Nieuw welpenlokaal voor scoutsgroep 24 Sint-Frans

16/05/23

Op zondag 21 mei opent scoutsgroep 24 Sint-Frans een nieuw welpenlokaal in het park van het Groenendaalcollege in Merksem. Deze moderne ruimte biedt de jonge leden en hun leiding een veilige en aangename omgeving om te leren en te spelen.

Het vorige welpenlokaal dateerde van 1965 en voldeed niet meer aan hedendaagse noden. Zo ontbrak in het gebouw eigen sanitair. Oud-leden en ouders namen daarom het initiatief voor het plannen van een nieuwbouw. De coronapandemie en de stijgende grondstofprijzen zorgden echter voor een onvoorziene meerkost. District Merksem engageerde zich voor het project met een toelage van 120.000 euro. Deze werd aangevuld met giften, leningen en verkoopacties van de scoutsgroep. KNMC Groenendaal bood de groep administratieve ondersteuning.

Een duurzaam en energiezuinig ontwerp

De nieuwbouw is volledig afgestemd op de behoeften van de jongeren, met een duurzaam en energiezuinig ontwerp. Het gebouw voldoet aan de nieuwste isolatienormen en recupereert regenwater voor de toiletten. Voor de buitenafwerking is gekozen voor een houten design dat past in de groene locatie.

Kinderen en jongeren zijn vanaf 16 uur welkom op de opening om een kijkje te nemen in het nieuwe lokaal en kennis te maken met de leden en leiding van 24 Sint-Frans. De scoutsgroep is er voor alle kinderen van 6 tot en met 17 jaar. Volg hun activiteiten op de website van de groep.

Sonja De Meyer Districtsschepen voor jeugd, middenstand, markten en foren, lokale economie en sociale zaken
Evy Gené Jeugdconsulent, Stad Antwerpen - District Merksem

Over District Merksem

Merksem is 1 van de 9 districten van stad Antwerpen. In het districtshuis van Merksem vindt u op het gelijkvloers het stadsloket, en op de eerste verdieping de districtsdiensten. De jeugddienst is gehuisvest in kasteel Bouckenborgh.

In deze newsroom vindt u de persberichten die district Merksem uitstuurt én een aantal foto's genomen in Merksem. Het staat u vrij die in uw nieuwsberichten over Merksem te gebruiken, mits vermelding van copyright indien dat vermeld is bij de foto.

Op www.merksem.be leest u nog meer nieuws over het district en vindt u informatie per beleidsdomein (sport, jeugd, senioren, groen, cultuur, buurtmakers enzovoort).

Volg district Merksem ook op sociale media: www.facebook.com/districtmerksem en www.instagram.com/district_merksem.

District Merksem
Burgemeester Jozef Nolfplein 1